عکس سیاسی

عکس‌های سیاسی و سیاستمداران

عکس سیاسی

عکس‌های سیاسی و سیاستمداران

عکس سیاسی

مجموعه ای از عکس های سیاسی و تصاویر چهره سیاستمداران برجسته ایران و جهان

محمد علی جناح

محمد علی جناح: در دسامبر ۱۸۷۶ در کراچی به دنیا آمد. در رشته‌ی حقوق تحصیل کرد و در ۲۹ سالگی وارد فعالیت‌های سیاسی شد. او مردی دانا بود واز تعصب های فرقه ای دوری میکرد وبه همین خاطر یکی از بهترین نمایندگان اتحاد مسلمانان با هندوها به شمار می رفت.
از آن طرف، گاندی در سال ۱۹۱۸ وارد فعالیت سیاسی در شبه قاره شد و طرح نافرمانی مدنی یا مقاومت منفی را مطرح کرد ولی محمد علی جناح با آن مخالفت کرد. جناح و گاندی بر سر مسائل عقیدتی اختلاف نداشتند، بلکه آنها در شیوه‌ی عملی اختلاف داشتند. در سال ۱۹۳۵ میلادی رهبری سیاسی ملت مسلمان را بدست گرفت و در ازای خدمات بی‌شائبه‌ای که نمود، ملت لقب “قائد اعظم” را به او دادند.
حکومت آن زمان هند، توجه زیادی به حقوق مسلمانان نمی‌کرد، بنابراین جناح آرزوی حکومت مستقل اسلامی را داشت اما گاندی مخالف تجزیه‌ی هندوستان بود. در سال ۱۹۴۶ کشتار فجیعی بین مسلمانان و هندوها در گرفت و احزاب مختلف هم نتوانستند آرامش را برقرار کنند و نهایتا گاندی برای جلوگیری از خونریزی با طرح تقسیم هندوستان و استقلال پاکستان موافقت کرد. بنابراین در ۱۵ اوت ۱۹۴۷ پاکستان استقلال یافت.
وی در ۱۱ سپتامبر ۱۹۴۸ در سن ۷۲ سالگی درگذشت و پاکستان را در غم و اندوه فرو برد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی